Hur du skapar mer tid i kalendern med hjälp av Intune

Vi jobbar mer och mer hemifrån, särskilt under pandemin. Detta gör att vi kan boka fler möten då vi inte behöver förflytta oss och hitta mötesrum.

Men är detta en bra sak?

Jag har upptäckt att jag har fler möten, men vi bokar dem rygg mot rygg, utan paus emellan. Ingen paus innebär ingen tid att korrekturläsa anteckningar, förbereda sig för nästa möte eller sträcka på benen.

Det är naturligt eftersom kalendern visar dig som tillgänglig, och det finns ingen konflikt i kalendern.

Dina kollegor är dock inte medvetna om att du precis avslutat ett möte och kanske inte har tid att förbereda dig för nästa.

Jag vill ge er ett tips och visa hur du skapar mer tid i kalendern med hjälp av Intune.

Förutsättningar

För att genomföra deta behöver ni:

  • Microsoft Intune
  • Microsoft 365 Apps

Kom igång

  • Först måste du gå till https://endpoint.microsoft.com och logga in.
  • Gå till Enheter och konfigurationsprofiler.
  • Skapa en ny profil och välj Windows 10 och använd Settings catalog

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping